Tjänster

Animerad film


“Yeay!"




Se informations filmen...

Storytelling

Studier visar att människor har lättare för att ta till sig information via rörligt kommunikation. Den får gärna vara rolig och informativ. 


Animerade filmer kan underhålla, bygga starkare varumärke och visa produkter på ett övertygande sätt.


Att bygga sin story från grunden med intresseväckande start, fördjupning ev karaktärsbygge, stegrande huvud"konflikt" för att nå en målfokuserad upplösning. 


(konflikt= motsättning)



Marknadsföring

& annonser


“Yeay!"




Det var en gång...

Klas ville sälja lemonad. Han ställde ut ett bord utanför huset, satte dit några burkar med jordgubbsmarmelad och citronmarmelad.

Tanterna i området vart förtjusta och kom för att köpa.

Efter ett tag sinade kunderna och Klas bestämde sig för att sätta upp en skylt och lämna lappar i brevlådorna runt området. 


Han fick fler kunder men en dag funderade han på om det inte vore bättre att sprida ut lapparna ännu längre  bort ifrån sitt område. 


Så han gjorde det i digital form. Han skapade en hemsida och spred adressen tillsammans med lapparna.


Försäljningen ökade men Klas var inte nöjd ändå. Det var alldeles för få som hittade till hans butik online. 


Det var då han insåg att han behövde både synas & höras!


Han tog kontakt med Digital of course och bad om förslag på hur han kunde utveckla sin business online. 


Genom strategiskt riktade annonser och fokus på hans varumärke, började försäljningen öka.



Stärk ditt varumärke med riktade marknadsföringskampanjer.



Statistik & åtgärder


“Fy vad tråkigt!





Statistiken är som en karta, den visar helt enkelt vilken väg som är snabbast & mest effektiv för att uppnå och skapa nya mål. 

  • Informationsinhämtning (spårning webbplats)
  • Statistik rapport
  • Utvärdering & analys
  • Åtgärdsförslag (kan vara annonsering, annan riktning osv)
  • Genomförande om så önskas

Digital strategi


“?”




TÄNK att du ska ut och springa. Om du väljer en rak väg kommer du att vara piggare när du når målet. 


Om du väljer samma väg, men springer i sicksack hela sträckan, kommer du antagligen vara förbi av trötthet.


En digital strategi visar helt enkelt vilken riktning ditt företag bör ta så att du slipper sicksacka dig fram.


Nedan visar en del av innehållet:

  • Digital nulägesanalys- webbsidor, social media, mejlutskick
  • Målsättningar
  • Målgrupper
  • Medier & kanaler
  • Genomförande
  • Tidplan
  • Utvärdering
  • Nyckeltal
  • Organisation
  • Tonalitet